Disaster Recovery Planning – הקדמה

ההתקדמות הטכנולוגית ופריצת הדרך העולמית בתחום המסחר באינטרנט, הפכו את החיים העסקיים והפרטיים של כולנו לקלים מאי פעם. לאנשים פרטיים קל לתקשר עם חברים, לשלם חשבונות, לרכוש מוצרים ולהתעדכן בנעשה בעולם על ידי השימוש במדיה הדיגיטלית. גם עבור הארגונים הפך האינטרנט למכשיר שימושי ויעיל, אשר מאפשר להם להגיע לכל לקוח, בכל מקום ובכל שעה בצורה מהירה ביותר, לקבל תשלומים, ליצור קשר עם שותפים לעסקים, להתעדכן בנעשה אצל המתחרים וגם לעקוב אחרי סחורות המועברות מנקודות מוצא שונות בעולם עד להגעתן ליעדן הסופי. דווקא בגלל הקדמה בה אנו נמצאים חשוב להכיר את – Disaster Recovery Planning, במיוחד אם אתם\ן בעלי עסקים

יותר ויותר ארגונים ובתי עסק מעבירים אינפורמציה עסקית דרך האינטרנט או האינטרה-נט, דבר ההופך את החיים לקלים בהרבה, לא רק ברמת קיום הקשר הרציף מול לקוחות ושותפים חיצוניים לארגון, אלא גם כדרך תקשורת פנים-ארגונית בין העובדים, המחלקות השונות והסניפים, גם כאשר הם מפוזרים ברחבי העולם.

 

 

היתה הפסקת חשמל ולא לחצתי !SAVE

 

Disaster Recovery Planning

 

הקלות הכמעט בלתי נתפסת הזו של יצירת קשר עם העולם החיצון, עלולה להוות חרב פיפיות עבור ארגונים ובעלי עסקים הסומכים בעיניים עצומות רק על הרשת הגלובלית מבלי לנקוט באמצעי זהירות נוספים. הסכנות למידע הארגוני עלולות להגיע מכיוונים שונים, במקרי זדון (על ידי האקרים, גנבי מידע, גנבי זהויות או מפיצי ספאם ווירוסים), או אפילו בעקבות בעיית תשתית או בעיה אלקטרונית.

לא משנה מאיזה כיוון מגיעה הסכנה, תכנון נאות וזהיר עשוי לצמצם את הנזקים במידה ניכרת ולאפשר לארגון להתאושש במהירות. הפתרונות יכולים להגיע מכיוון גיבוש סטנדרטים גבוהים של אבטחת מידע, גיבוי הקבצים בצורה מחושבת ושוטפת, או תכנון מראש של הצעדים שיינקטו, במקרה של בעיה שחוסמת מעובדי הארגון גישה לתשתית.

תכנון מוקדם של הצעדים בהם ננקוט במקרה של אסון שכזה נקרא Disaster Recovery Planning. מטרת תכנון זה היא לאפשר לארגון להתאושש במהירות ולהמשיך בתהליכי העבודה, מבלי לאבד נתונים ואינפורמציה וכמעט ללא הפסקה וללא אובדן זמן עבודה יקר ערך. תהליך ה-Disaster Recovery Planning בוחן את התשתית הטכנולוגית הקיימת, כדי למצוא את אפשרות ההתאוששות המהירה ביותר בעזרת פתרונות פיזיים (כהחלפת חלקי תשתית פגומים, התקנה מחודשת של המערכת, תיקון פרצת האבטחה בחנות האינטרנט שנפרצה וכד’) ובעזרת גיבוי יעיל של הנתונים על ידי שימוש במאגר חיצוני הממוקם מחוץ לארגון.

 

 

אבל כבר יש לנו שרת גיבוי ליד ארון החשמל במסדרון

Disaster Recovery Planning

 

ללא קשר לגודלו של הארגון, גיבוי נתונים אצל ספק חיצוני מהווה את אחד הפתרונות היעילים ביותר. גיבוי זה הופך בשנים האחרונות לחיוני גם עבור ארגונים גדולים בעלי שרתים רבים, אשר להם מחלקות IT מפותחות ומודעות רבה לסכנות הטמונות בשימוש בטכנולוגיה וגם לארגונים ובתי עסק קטנים, חסרי מחלקת IT.

כמות אמצעי הזהירות הננקטים בכל זמן נתון על ידי כל ארגון או בית עסק איננה משנה את העובדה, כי ברגע שהעבודה מתבצעת (ברובה או אפילו בחלקה) תוך כדי שימוש באינטרנט או באמצעים אלקטרוניים, תמיד קיימים הסיכונים לתקלה משביתה. זו יכולה להיות הפסקת חשמל הגורמת לאובדן הנתונים, בעיה פיזית בתשתית עצמה, אשר מחייבת עצירת עבודה והחלפת החלק הפגום, או פריצה למערכת, המחייבת את הורדתה וניתוקה מהרשת – כל אלה אפשרויות ממשיות, אשר מחייבות את הארגון במחשבה מקדימה ותכנון זהיר.

ארגונים אשר עדיין אינם בטוחים אם הם זקוקים לגיבוי חיצוני כזה או בכלל ל- Disaster Recovery Planning, צריכים לשאול את עצמם:

1. האם הארגון משתמש ברשת החשמל במהלך העבודה?

2. האם הארגון משתמש במחשבים לביצוע עבודתו?

3. האם הארגון משתמש באינטרנט כחלק ממהלך העבודה?

4. האם הארגון משתמש באינטרה-נט כחלק מתהליך העבודה הפנים-ארגוני?

במקרה והתשובה חיובית לאחת, חלק או כל השאלות, רצוי (ונחוץ) שהארגון יתכנן במהירות האפשרית את צעדיו למקרה של אסון טכנולוגי, ויפה שעה אחת קודם (כן, גם אם יש לארגון כבר שרת גיבוי במסדרון של הקומה השלישית).

 

 

איך לבחור ספק חיצוני?

 

 

ההחלטה על ספק שירות חיצוני שיעזור לארגון ב-Disaster Recovery Planning, היא אחת מהחשובות ביותר מהחלטות הארגון או בית העסק. אסטרטגיה מבריקה, שיווק נפלא ויעיל ומוצר נחוץ ואיכותי – מהווים את התשתית עליה נשען כל בית עסק המקווה לזכות בהצלחה, אולם, גם בתי העסק הנשענים על שלושת הנתונים האלה, יתקשו לעמוד באסטרטגיה, לשווק או לייצר, במקרה של איבוד גישה לתשתית המחשבים, למערכת המידע או לאינטרנט. על מנת להיות בטוחים שההתאוששות מאסון אפשרי תהיה אכן מהירה ככל האפשר ותגבה מחיר מינימלי ככל האפשר מהארגון, נותן השירות החיצוני שנבחר חייב להיות כזה המספק את דרישות הארגון במלואן ואף עולה עליהן. במקביל לכך, עליו להיות גם אמין, יעיל, שירותי ובזמינות גבוהה. כל תוצאות אסון פוטנציאלי הגורם להפסקת העבודה, תצומצמנה משמעותית, במידה ויקוצר פרק הזמן בו לעובדי הארגון, שותפיה ולקוחותיה אין גישה למערכת, לכן, מציאת ספק חיצוני מתאים, המסוגל להעניק את השירותים הללו, היא חיונית ובחשיבות ארגונית עליונה.

במסגרת הצרכים הקיימים, הצורך החשוב ביותר הוא בגיבוי מידע באופן רציף ושוטף וגישה מיידית וקלה אל השרתים עליהם מגובה החומר. כתוצאה מכך, יש לוודא כי הטכנולוגיה בה משתמש הספק היא עדכנית ואמינה, השרתים בהם הוא עושה שימוש מסוגלים להכיל את כמות המידע (הקיימת והפוטנציאלית) בכל זמן נתון, וכי סטנדרט העבודה שלו מתאים לאלה של הארגון כדי לאפשר קריאה וכתיבה של מידע.

נקודה נוספת, חשובה לא פחות, היא הגישה הפיזית אל המערכת. במידה ואסון טכנולוגי גרם ל”הורדת” המערכת מרשת האינטרנט, גישה לעמדות מחשב המכילות את המידע העדכני של הארגון היא בעלת ערך רב. ספק חיצוני שמספק שירות של עמדות עבודה פיזיות לשעת חירום, יחסוך ללקוחותיו זמן עבודה יקר וכסף. אמנם, משך תיקון הנזקים שנגרמו אצל ארגונים המשתמשים בשירותי ספקים המציעים אחסון נתונים בלבד, ואצל ארגונים המגובים על ידי ספק שלו שירותי שימוש בעמדות עבודה פיזיות, עשוי להיות זהה (בהתאם ל-SLA עם הספק), אבל האחרונים יוכלו לקיים המשכיות עסקית ולהמשיך בפעולתם הסדירה, עם עיכוב מינורי בלבד.

 

 

מה קורה אצלנו ב-MedOne?

 

 

לחברת MedOne ותק וניסיון של למעלה מ-16 שנה במתן פתרונות גיבוי נתונים עבור לקוחותינו. לחברה תשתית טכנולוגית מתקדמת ביותר העומדת בסטנדרטים בינלאומיים, באיכות גבוהה ובפריסה גיאוגרפית רחבה. כשזה מגיע לפתרונות DR והמשכיות עסקית, אנו מעמידים לרשות לקוחותינו עמדות עבודה ייעודיות, בהן יוכלו להשתמש במקרה של אסון במתקני החברה, מה שיחסוך עבורם זמן עבודה יקר ויאפשר להם גישה מהירה לכל מערך הנתונים שלהם וקיום ההמשכיות העסקית בזמן הקצר ביותר.

אנחנו ערוכים למתן פתרון ללקוחותינו כבר החל משלב התכנון. תכנון הצעדים הנחוצים עבור המשכיות עסקית נחשב לאחת מאבני הפינה הנחוצות לבניית בית עסק או ארגון מצליח. על ידי מתן שירות של תכנון ארכיטקטורת מערכת, תכנון ה-DR עצמו והנגישות הפיזית לעמדות עבודה שאנו מספקים במקרה חירום, אנחנו מאפשרים ללקוחותינו עבודה רציפה, שמירת הקשר עם לקוחותיהם וגישה לנתונים שלהם בכל זמן נתון, יחד עם הביטחון הנובע מהידיעה שגם אם יקרה הגרוע מכל, העבודה תוכל להימשך כסדרה, כמעט ללא הפסקה, גם בזמן הטיפול בתקלה המשביתה.