Infrastructure as a Service

בשנים האחרונות, תפס Infrastructure as a Service תאוצה רבה והפך לשירות נחוץ עבור ארגונים ובעלי עסקים, בשל התפקיד אותו הוא ממלא כספק של נוחות ובטיחות. ככל שהטכנולוגיה הופכת לחדישה יותר, עוברים הארגונים ובתי העסק השונים ברחבי העולם תהליך של ייצוא חלקים משרשרת הייצור המשנית (DeCentralization) לספקים חיצוניים המתמחים בתהליכים אלה. באמצעות ספקי המשנה יכולים הארגונים להתמקד בתהליך הליבה העיסקי שלהם בצורה יעילה ומהירה ולשפר את תהליכי העבודה מהבית.

Infrastructure as a Service

יתרונות Infrastructure as a Service לארגונים

בין היתרונות הבולטים של העברת השירותים המשניים (שאינם חלק מהמיקוד העסקי העיקרי של הארגונים) לספקיות שירות, ניתן למנות:

1. קיצור זמן תהליכי העבודה הפנים-ארגוניים, אשר מאפשר התמקדות במודל העסקי העיקרי של הארגון (תהליכי הליבה) ובהשגת מטרותיו.

2. הביטחון בעובדה שהספקית היא מומחית בתחום ובעלת אינטרס טבעי להשקיע בציוד הטכנולוגי החדיש ביותר.

3. חיסכון כספי ניכר (אין צורך לרכוש ולעדכן תשתיות IT מתקדמות, להעסיק ולאמן עובדים, להשקיע בציוד Back Office וכדומה).

חשיבותם של היתרונות הטמונים בהעברת תהליכי משנה לספקים חיצוניים, גדלה אף יותר כשמדובר בתחום Infrastructure as a service בשל אופיים המיוחד של שירותים אלה. ארגונים ובתי עסק שאינם עוסקים בטכנולוגיה דיגיטלית (בניגוד לחברות הייטק, למשל), אבל זקוקים לה לייעול תהליכי העבודה, זוכים לעבוד עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מבלי שיצטרכו להשקיע בציוד, שדרוג, או כוח אדם מקצועי. בנוסף, משמשת התשתית כגיבוי ולצורך בטחון למקרה של אסון טכנולוגי פוטנציאלי וכזרז להמשכיות העסקית של הארגונים המשתמשים בה.

מה מכיל Infrastructure as a Service?

תשתית מחשוב מעוצבת לפי צרכי הלקוח אצל ספקית חיצונית מורכבת משלושה חלקים עיקריים:

1. נתוני המידע עצמם (DATA), כמותם, מהירות העידכון שלהם וצורת האיחסון שלהם על גבי השרתים.

2. השרתים הפיזיים עצמם עליהם בנוייה המערכת ואשר בהם שמורים הנתונים, גודלם ומיקומם הפיזי.

3. ממשק הגישה הדיגיטלי (GUI) המושתת על ארכיטקטורת מערכת המותאמת ספציפית לצרכי הארגון.

ארגון המעביר את תשתית המחשוב שלו לספקית שירות חיצונית מקבל גישה למערכת תשתית פומבית דרכה הוא מתקשר עם קהל לקוחותיו, ספקיו או שותפיו לעסקים, יחד עם תשתית פרטית שנועדה לקיים קשר בין מחלקותיו השונות מבית ולהקל על תהליכי העבודה הפנים-ארגוניים.

אפשרויות הקצאת המשאבים השונות, שיטות האחסון והקידוד, תדירות ואופן גיבוי הנתונים, אופן הגישה למערכת והרשאות הכניסה השונות, כולם נקבעים על ידי הארגון ומותאמים לצרכיו המדויקים. זאת, לאחר תכנון מדויק וקביעת הפרמטרים הבסיסיים הנחוצים לארגון במטרה שהגישה למערכת ותהליכי העבודה יהיו מהירים ויעילים ככל האפשר.

התוצאה מכך היא תשתית מחשוב מתקדמת המעוצבת עבור כל ארגון בצורה ייחודית, מתאימה ונוחה לגישה. מכיוון, שמעצם טיבעה מהווה התשתית עצמה גם אמצעי לגיבוי של הנתונים, היא מספקת, כמובן, גם שירות של Disaster Recovery ומעניקה לארגון אפשרות להמשכיות עסקית.

גודל הארגון איננו קובע

התשובה לשאלה מיהם הארגונים שירוויחו משירות כזה, טמונה אך ורק בסוג תהליך הליבה של הארגון. כל ארגון או בית עסק (מכל סוג ובכל גודל) המתפקד דיגיטלית/אלקטרונית בצורה חלקית (Click & Mortar) או שלמה (Pure Play), זקוק לתשתית מערכתית. גם ארגונים צעירים נזקקים לתשתית שכזו, מפני שהקידמה הטכנולוגית המהירה של העשורים האחרונים מקשה על בתי עסק להישאר מעודכנים ולעמוד בקצב השינויים המתרחשים סביבם.

Infrastructure as a Service

במילים אחרות, לכל בית עסק או ארגון אשר שואף להצלחה, כדאי לשקול את כמות הזמן, ההשקעה הכספית, כוח האדם המקצועי, והשדרוג הכמעט-בלתי-פוסק של הטכנולוגיה לה הם זקוקים כדי לתכנן, לבנות ולתחזק תשתית עדכנית המתאימה לשוק המשתנה ולעולם המודרני (כן, אנחנו טוענים שבהחלט הגיע הזמן להיפטר מהדיסקטים).

חשוב להתבונן גם בעצים ולא רק ביער

כדי לבחור בספקית השירות המתאימה ביותר לארגון, כדאי לשים לב לפרטים הקטנים ולא רק להצעה הכוללת. ספקית שירותי תשתית חייבת להיות בעלת יכולת לספק מגוון רחב של אפשרויות ופתרונות טכנולוגים העונים על צרכי לקוחותיה, מחד, ולהיות אמינה ויציבה כלכלית, מאידך. חשיבות השירות אותו מעניקה הספקית, הופכת אותה בעצם לשותפה עסקית ואת הארגון לתלוי בה במובנים מסוימים.

לדוגמה, אם אחת הסיבות לשימוש בשירות תשתית מערכת חיצונית הינה צורך של ארגון בתשתית מעודכנת-טכנולוגיה, ספקית שאינה טורחת בשדרוג המערכת שלה-עצמה, תתקשה לעמוד בצרכי הארגון בטווח הארוך ותקשה על יעילות תהליך העבודה הארגוני ככל שיחלוף הזמן (ופעילות הארגון תתרחב).

בין הפרטים החשובים ביותר אשר הופכים ספקית לאטרקטיבית ניתן למנות את:

1. אמינותה העסקית של הספקית: מהי מידת ניסיונה? מיהם שותפיה העסקיים? מהי מידת שביעות הרצון של לקוחותיה? מהי איכות שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית שהיא מספקת? מהי מידת המסוגלות שלה לעמוד בהבטחותיה? באיזה סטנדרטים בינלאומיים היא עומדת?

2. אמינותה המקצועית: מהו קצב עמידתה בשינויי טכנולוגיה? מהו גודל התשתיות שלה ומהי רמת פרישתן? עד כמה ניתן לסמוך על מסוגלותם הפיזית והמקצועית של שירותיה? מהי מידת היכולת שלה בעמידה במצבי חירום ומהירות התאוששותה ממצבים כאלה? באיזה תקני אבטחת מידע היא עומדת?

כל השאלות האלה חשובות מאין כמותן, מפני שספקית תשתיות העונה עליהן בצורה מספקת ונאותה, תהפוך במשך הזמן לשותפה לבניית ההצלחה העסקית של הארגונים, על ידי חסכון כסף וגם על ידי מתן השקט הנפשי הנדרש להם כדי שיוכלו להתמקד בתהליכי הליבה, בצמיחה ובעמידה ביעדיהם האסטרטגיים והמקצועיים.

Infrastructure as a Service אצלנו ב-MedOne

על מנת לספק לקהל הלקוחות את השירות הטוב ביותר, מציעה MedOne שרותי תשתיות בענן במודל של תשלום לפי שעה עבור שימוש במערכת. התשתיות המעוצבות וניבנות על ידי הלקוח (או בעזרתנו), מותאמות לצרכי הארגונים ובתי העסק המשתמשים בהן. על מבנה הענן הפרטי והציבורי אותו מציעה MedOne, תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר Cloud Platform, המספק הסבר אודות תשתיות ענן באופן כללי והמבנה הספציפי שאנחנו מציעים..

med-one_logo1 (1)

שירותי תשתיות המחשוב בענן שמציעה MedOne, מבוססים על מודל של Pay Per Use , מה שמאפשר לארגונים שימוש בתשתית טכנולוגית מתקדמת המותאמת לצרכיהם במחיר בו הם יכולים לעמוד. המשתמע מכך הוא, שמרגע שהמערכת מוקמת, משלם הארגון אך ורק עבור שעות השימוש שלו במערכת. הגישה לפורטל הייעודי מאפשרת גמישות רבה בתכנונה, מה שמקל על ביצוע שינויים עתידיים, במידה ויזדקק להם הארגון.

עמידה בתקני אבטחת המידע הבינלאומיים והישראליים, מעניקה ללקוחות את הביטחון שבסיס הנתונים המתרחב שלו (כמו גם ערוצי התקשורת הישירים בהם הוא משתמש דרך המערכת), הינם אמינים ומוגנים בצורה המקסימלית מפני כל סוג של זדון אפשרי (כגניבת מידע, גניבת זהויות, כריית מידע לגבי לקוחות או ריגול עסקי).

השותפות העסקית של MedOne עם חברת Data Dimension הבינלאומית (שהיא חברת-בת של חברת הטלקום NTT), מאפשרת לארגונים ובתי העסק הרבים הנמנים על לקוחותינו להשתלב בענן הגלובלי, תוך עמידה בסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים להעברות נתוני B2B, C2B וכדומה.

שירותי התשתית אותם מציעה MedOne מתחילים בבחינת צרכי הארגון, תכנון השלבים הנדרשים על מנת לעצב את התשתית, עיצובה, בחינתה בפועל ומתן שירות טכני וליווי רצוף לעובדי הארגון, כדי לאפשר לארגון מעבר קל וחלק מהמערכת הנוכחית שלו אל התשתית החדשה.