אירוח שרתים

מאגרי מידע דיגיטליים מהווים את אחת מאבני היסוד הנחוצות ביותר לארגונים ובתי עסק מבוססי טכנולוגיה דיגיטלית.

את הארגונים מבוססי הטכנולוגיה הדיגיטלית ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים:

 

· ארגונים המבוססים על מבנה Click & Mortar עסקי (המשלבים שימוש בתשתיות טכנולוגיות דיגיטליות ומרכזי עבודה ארגוניים פיזיים של Brick & Mortar גם יחד).

· ארגונים הבנויים בלעדית כארגוני Pure Play (ארגונים אשר המבנה העסקי שלהם נשען על תשתית דיגיטלית בלבד, ללא צורך בחנויות פיזיות או במפעלים המבוססים על קווי ייצור).

המשותף לשני סוגי המבנים העסקיים האלה, הוא כי בשני המקרים נסמכים הארגונים ובתי העסק הללו על בנייה וצבירה של מאגרי מידע (Data) ואינפורמציה, אשר מצטברים לאוסף נתונים שהולך ותופח מדי יום ביומו.

השמירה על מאגרי המידע הללו ואבטחת איכותם וקיומם בשלמות ובצורה המעודכנת ביותר, הינם קריטיים לתפקודו היומיומי של כל ארגון או בית עסק וליכולת ההתאוששות שלו מאסון טכנולוגי פוטנציאלי, שקשור לתשתיתו הטכנולוגית ולתוכן שבה (Disaster Recovery והמשכיות עסקית).

כתוצאה מכך, הופכת ההגנה על מאגר המידע הארגוני את גיבוי מאגר הנתונים לאחד הנושאים האקוטיים ביותר עבור כל ארגון ובית עסק (בלא קשר לגודלו). שלמותו של המאגר, איכותו והרמה בה מאובטח מאגר המידע הארגוני, עלולים להוות גורם מכריע במסוגלותו של בית העסק לעמוד ביעדיו העסקיים ומתפקדים כזרז המשפיע על יכולת ומהירות הצמיחה העסקית של בית העסק.

מהי המשמעות והחשיבות של מאגרי המידע לארגון?

מאגרי הנתונים השייכים לבתי עסק וארגונים, מהווים חלק נכבד מהקניין הרוחני-אינפורמטיבי של הארגון אליו הם שייכים, ומכילים, בדרך כלל, מידע רגיש וסודי בכל התחומים הנוגעים לאותו הארגון. מידע זה יכול להיות קשור ישירות בתהליך הליבה העיקרי של הארגון או לעסוק בתהליכים הנלווים לו.

Depositphotos_11605796_s-2015 (1)

המידע החשוב הזה, נוגע בכל אחד מתחומי הפעילות של הארגון. החל מפירוט תהליך הליבה, שרשרת האספקה של הארגון והמפרט הטכני של המוצרים עצמם, דרך פירוט תוכניותיו העתידיות של הארגון, האסטרטגיה העסקית שלו, מידע אישי לגבי נישת הלקוחות שלו, כולל התוכניות העתידיות להרחבת נישה זו, מערכת השיווק והמכירות שלו, ועד למידע פנימי המפרט את מבנה הארגון עצמו, עובדיו, שותפיו לעסקים או ספקיו השונים.

המאגר מכיל, כמובן, גם מידע רגיש הנוגע למצבו הכלכלי והפיננסי של בית העסק, פירוט לגבי הזמנות, משלוחים, רכישות, מכירות או שירות לקוחות – על כל המשתמע מכך (בכללם מידע אישי-פיננסי השייך ללקוח כמספרי תעודות זהות, מספרי כרטיסי אשראי, ופרטים אישיים רבים נוספים).

המידע המתעדכן ומתווסף לקיים מדי יום, מעניק לארגון תמונת מציאות עכשווית ויכולת מעקב אחר התקדמותו וצמיחתו (לדוגמה – המידע המצטבר במערכות ה-ERP הארגוניות). אובדן או נזק פוטנציאלי העלולים להיגרם למאגר הנתונים הארגוני, הינם נושאים שאין להקל בהם ראש בשל המשקל החשוב שיש להם בתפקודו של ארגון עסקי ובאפשרות ההמשכיות העסקית שלו.

חשיבותו העצומה של מאגר הנתונים עבור הארגונים, הובילה לצמיחתו של תחום שירותי האירוח החיצוני, אותו מציעות ספקיות התשתית השונות לבתי העסק.

המחשבה העומדת מאחורי אירוח שרתים מבוססת על הנחות עבודה ידועות ומעוגנות במציאות הארגונית של ימינו:

· המאגר גדל מיום ליום וכמויות המידע המצטברות דורשות שרתים מאסיביים אשר מסוגלים להכיל אותו. ארגונים מבוססי-נתונים נזקקים להשקעה ניכרת ורציפה בתשתית, אבטחה, הרחבה ואחזקה של שרתים אלה, תוך הקפדה על עמידה בקצב ההתפתחות הטכנולוגית העדכני (שדרוג או עדכון) בכל רגע נתון. אלה, בחלק מהמקרים, מהווים זרז להקמתה של מחלקת IT, שמטרתה לתפעל ולתחזק את התשתית הצומחת והגדלה במהירות. אולם, לא כל ארגון מסוגל כלכלית, או אפילו פרגמאטית, לעמוד בהשקעת המשאבים הכרוכה בצעד מסוג זה.

· הסיכויים הקיימים בכך שמאגר הנתונים הרגיש יינזק בצורה כלשהי (או אפילו יאבד לגמרי), אינם עניין של מה בכך. מערכות דיגיטליות נשענות על השימוש באמצעים אלקטרוניים (כחשמל, גישה לאינטרנט ו/או האינטרה-נט) ורכיבים פיזיים (החשופים לבלאיי שימוש, הזדקנות, קלקול או פגמי ייצור). אם נוסיף וניקח בחשבון גם נזק אפשרי שנעשה בזדון, נגיע במהירות למסקנה הבלתי נמנעת כי מאגר הנתונים של כל ארגון נמצא באחוז סיכון מסוים בכל רגע נתון.

אירוח שרתים, כשירות המאפשר את גיבוי המערכת אצל ספקית תשתית חיצונית, מהווה, אם כך, היקש לוגי מתבקש, עבור ארגונים החפצים לצמצם באופן משמעותי את אחוזי הסיכון האורבים למאגר המידע שלהם.

אירוח שרתים

כיצד מפחית השימוש בתשתית ושרתי אחסון חיצוניים את הסיכון?

כאשר משתמשים בשירות אירוח שרתים הממוקם מחוץ לארגון, וכשספקית השירות הנבחרת הינה חברה אמינה, שמסוגלת לענות על צרכי הארגון בצורה מדויקת, מאגר המידע של הארגון מגובה באופן רציף ושוטף בשרתים הפיזיים אצל ספקית השירות.

גיבוי המערכת הנדרש מתבצע במקביל לעבודה היומיומית הרגילה. לארגון ועובדיו גישה אל התשתית עצמה דרך הפורטל המיועד שנבנה עבורם, ותהליך העבודה היומי נשמר בבסיס הנתונים הגדל וגם מועתק במקביל (גיבוי נתונים) על מנת לספק רשת בטחון נוספת לשלמותו.

העובדה שבמקום “לכתוב” את הנתונים ו”לשמור” אותם בשרתי הארגון בלבד, מתבצעים העבודה והגיבוי בשרתים חיצוניים, אינה משנה את תהליך העבודה עצמו או משך הזמן בו הוא מתבצע. יתרה מכך, השימוש בספקית אירוח שרתים חיצונית, מאפשר לארגונים ובתי העסק המשכיות עסקית מהירה במקרה של אסון טכנולוגי. הגיבוי הרציף מבטיח את שלמותו של המאגר ואת היותו מעודכן כל הזמן, מה שמאפשר לארגון להמשיך בעבודה רציפה וסדירה, מבלי לאבד נתונים.

תהליך העברת התשתית הקיימת ייעשה תמיד בהדרגה ובקצב המתאים לצרכי הארגון המעוניין בכך, ויתבצע רק לאחר תכנון קפדני של השלבים הנחוצים. מטרתו של תהליך עיצוב התשתית החדשה, הינו בחינת התנאים והמגבלות הקיימים בתשתית הנוכחית הקיימת, ושיפורה למצב האופטימלי אליו שואף הארגון להגיע. תהליך התכנון והעיצוב מתרחש הרבה בטרם מגיעים לשלב הפיזי של העברת מאגר המידע. הקפדה על תהליכי הגירה נכונים תוביל, לא רק למהלך העברה תקין וחלק, אלא גם לתוצאה הסופית בה הפלטפורמה החדשה יעילה ונוחה בהרבה לשימוש עבור הארגון ועובדיו.

med-one_logo1

אירוח שרתים בחברת MedOne

שרתי החברה ופלטפורמות הענן שלנו, מבוססים על הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת ביותר מבית CISCO. טכנולוגיה זו מאפשרת איזון עומסי עבודה ושומרת על יציבות התשתית, גם כאשר נוצרים על המערכת מצבי לחץ או עומס בלתי צפויים ובצורה שאיננה ניתנת לאבחון מקדים. התקני האחסון החסכוני אותם אנו מציעים, הינם מבוססי הטכנולוגיה החדשנית VNX מבית חברת EMC ומבטיחים שימוש ברכיבים מהירים ואמינים ביותר, יכולת הצפנה מרשימה ברמות קידוד שונות (המיועדות להתאמה מרבית לצרכי הלקוח) ורמת עבודה גבוהה.

מתקני האירוח עצמם ממוקמים תת-קרקעית ובפריסה גיאוגרפית של למעלה מ-16 אלף מ”ר. מיקומם הפיזי ופריסתם הגיאוגרפית הרחבה של השרתים מהווים יתרון נוסף כאשר מדובר בשמירה על ביטחונם של מאגרי הנתונים והמידע. כל מתקן אירוח מסוגל לתפקד בצורה עצמאית ברצף של 72 שעות במקרה חירום, וזאת במטרה להבטיח את שרידותם הגבוהה של מאגרי הנתונים.

שרתי האירוח של חברת MedOne מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר ועומדים בסטנדרטים בינלאומיים, כדי לעמוד ברמת השירות אותה אנו מבטיחים לארגונים ובתי העסק הנמנים על לקוחותינו. אנו מבטיחים איכות, נגישות ושירות, המעוגנות בהסכם SLA (Service Level Agreement) ברמה מהגבוהות הקיימות בשוק הטכנולוגי הישראלי (והעולמי בכלל), בה מקפידה חברת MedOne לעמוד במשך כל שנות קיומה.