Cloud Platform

השנים האחרונות מציבות בפני כולנו אתגרים חדשים, איתם עדיין לא התמודדנו בעבר. למגמות העולמיות החדשות ישנן השפעה מכרעת על הדרך בה עסקים פועלים וארגונים מתפקדים, שכן, המרוץ להתחדשות בכל עת ולעמידה ברפי הסטנדרטים שמציבים לכם המתחרים, הוא מרוץ קשוח. ארגון שאינו עומד בו, ולו לרגע, עלול עד מהרה למצוא את עצמו נדחק החוצה ומוחלף על ידי ארגון זריז, גמיש ומהיר-להסתגל ממנו.

ה-CIO כבולם זעזועים ארגוני

אותם לחצים המופעלים על הארגונים מבחוץ, מחלחלים אל תוך ליבת הארגון פנימה, משנים את מאזן הכוחות שבתוך הארגון עצמו ומגדירים מחדש את תחומי האחריות של נושאי המשרות השונות ואף מעמידים בפניהם תחומי אחריות חדשים, המביאים איתם אתגרים חדשים ומגוונים. תפקידו של ה-CIO הארגוני הפך למלהיב הרבה יותר, ועם זאת, מסובך, מכיוון שהוא נאלץ לעמוד בציפיות מכיוונים שונים בארגון אשר, לעיתים, הן גם מנוגדות אינטרסים. למשל, הצורך לספק מענה לצרכים שמכפילים את עצמם במאות אחוזים, מול תקציב שאינו משתנה, או כזה שאיננו גדל ביחס ישר לגידול בצרכים ובדרישות.

אנשי ה-CIO החדשים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן: הם נדרשים לספק את כל דרישות הארגון המשתנות במהירות, בתקציב שאיננו תואם את ההוצאות הנדרשות ובמרבית המקרים על ידי שימוש בטכנולוגיה שאמורה להיות גמישה (אבל, לרוב, בגלל תכתיבים שונים, איננה כזו). כאן, בדיוק נכנס לתמונה הארגונית מחשוב הענן.

ענן וקוץ בו

המעבר בין תשתיות פיזיות למחשוב ענן ולתשלום לפי צריכה, הפך את חייהם של אנשי ה-IT בארגונים לקלים בהרבה: כעת, האחריות על הגמישות הנדרשת עוברת מתוך הארגון (וה-CIO שלו) אל ספק השירות, ולא משנה באיזה XaaS תבחרו. כיום, יכול ה-X לסמל כמעט כל דבר: פלטפורמה, אבטחה, תוכנה, DR וכן הלאה. הנקודה היא, שכעת, “כאב הראש” הוא של מישהו אחר, לא של הארגון אלא של ספק השירות המסוים.

 

אולם, כמו בכל תחום טכנולוגי צעיר יחסית, בד בבד עם ההתקדמות (הענקית, יש לציין) שהביא תחום מחשוב הענן לפעילותם של הארגונים, עדיין, ישנן מספר סוגיות אשר נותרו בלתי פתורות, והן אלה אשר עלולות לעמוד בין הארגון לבין שילוב מוצלח ויעיל של פלטפורמת הענן במערך הטכנולוגי הארגוני. בין הסוגיות העקרוניות הבולטות, נמצא נושא רמת מעורבותו של ה-CIO הארגוני בתהליכים המתרחשים בענן. לדוגמה, היכולות שלו לנטר ולפקח על תהליכים שעד כה היו מטופלים על ידו וכיום מתרחשים בענן “בשליטה” של מישהו אחר (ספק השירות), ולהבטיח כי אכן, כמובטח, ה-IT הארגוני אכן יספק את הנדרש לפן העסקי של הארגון.

קשת מפציעה בענן

אותן תחושות “אובדן” שליטה, חוסר בקרה וחוסר “זמינות”, שעלולות להוות מכשלות פסיכולוגיות שאיתן נדרש הדרג המנהל בארגון להתמודד בעת העלאת הרעיון להעביר את פעילות הארגון לפעולה בפלטפורמת ענן, אינן מצוצות מהאצבע ואינן מופרכות לגמרי. לעיתים, לאחר מעבר כזה (ברוב המקרים, מיוזמתו של ה-CIO בארגון), מוצאים את עצמם ה-CIO של הארגונים במצב בו הפעילות הארגונית מתנהלת במרחק נגיעה מהם, אולם הם אינם יכולים לשלוט עליה, לנטר אותה או לנתב אותה למקום שיועיל עסקית לארגון.

pexels-photo (2)

איך בכל זאת, יוכלו ארגונים ליהנות מכל הטוב שיש לשירותי הענן להציע להם, מבלי לוותר על השליטה בתהליכים?

MCP – Managed Cloud Platforms של Dimension Data. MCP מאפשרת ל- Dimension Data להציע ללקוחותיה סוג חדש של שירות, אשר לא היה מוכר עד כה – IT Compute Services כשירות.

מה הופך את Managed Cloud Platforms של Dimension Data לפתרון האופטימלי לארגונים?

· עטיפת צרכים כוללת – ה-MCP כוללים, כמובן, את תשתיות מחשוב הענן הנפוצות (כשרתים, נפחי אחסון ומערכת הפעלה). בנוסף להן, ב-MCP ישנה מערכת ה-Data CloudControl™, אשר מספקת שליטה תפעולית, אוטומציה ובקרה לאספקה, תזמון וניהול שירותי הענן.

· גישה קלה ומהירה – הגישה ל-MCP פשוטה, באמצעות ממשק משתמש מבוסס אינטרנט (או מבוסס REST), ושילוב הפלטפורמה בענן של צד שלישי הינו טבעי וקל אף הוא.

· שירותי ענן מרובים תחת מטריה טכנולוגית אחת – MCP מהווה פלטפורמה אחידה, המרכזת תחתיה סוגים שונים של שירותים:

· Public MCP – ענן ציבורי, אשר עונה בשלמות על הגדרה זו: בניהול עצמי, בתשלום בשיטת PPU (תשלום לפי צריכה) ומספק שירותים סטנדרטיים, ככל ענן ציבורי אחר.

· Private MCP – ענן פרטי, הממוקם באתר הלקוח או ב- data center של צד שלישי, ומיועד אך ורק ללקוח אחד, ללא שותפים החולקים איתו את משאבי המערכת. הענן הפרטי של MCP הוא ענן המנוהל בשלמותו על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומקנה לארגונים את יתרונות מחשוב הענן ואת הביטחון שבאבטחה מוגברת, בגלל היותו לקוח בודד על השרת.

· Hosted Private MCP – ענן פרטי המאוחסן על שרתי Dimension Data. גם כאן, כבענן הפרטי, זוכה הארגון באבטחה מוגברת, שהינה תוצאה של בידוד בשרת מנוהל על ידי אנשי המקצוע המנוסים של Dimension Data.

· Provider MCP – חבילת מחשוב ענן אשר מוטמעת ב- data center של ספק השירות או ב- data center של צד שלישי. חבילה כזו מוקצה לספק שירות בודד לצורך הקצאה ללקוחותיו או ללקוח בודד. חבילה כזו נחשבת למשתלמת ויעילה במיוחד עבור ארגונים ומוסדות המפעילים פורטלים וקהילות, אשר להם הם מקצים משאבים על פי הצורך.

· מעבר בין סוגי ה-MCP השונים בקלות ובמהירות – אם הזכרנו קודם לכן את הצרכים המשתנים של ארגון, אשר מקשים על חייהם של אנשי ה-IT, MCP מספקת להם מענה מושלם, כאשר היא הופכת את המעבר ביניהם לקל ומהיר, ובכך, מצמצמת את העלויות הנדרשות של חישוב ורכישת תשתיות בכל פעם מחדש, כאשר הצרכים הארגוניים משתנים.

· שילוב בין סוגי ה-MCP – ידוע זה מכבר כי לא לכל המשאבים הארגוניים ישנה אותה רמת חשיבות לתפעולו השוטף של הארגון. לדוגמה, תחומי הליבה של הארגון, המסמכים והתיעוד הנוגעים אליו, חייבים להיות מנוהלים תוך כדי נקיטת אמצעי אבטחה מוגברים, בעוד ארכיוני מידע שעבר זמנם יכולים “להסתפק” בענן ציבורי. הגמישות של MCP מאפשרת ליצור שילובים גמישים בהם המידע יקר הערך מתנהל בענן הפרטי או ב- Hosted Private MCP ואילו מידע פחות פגיע בענן הציבורי, וכל זאת, מבלי לטבוע בעלויות נוספות שהן תוצאה של רכישת משאבים ותשתיות פיזיות נוספות.

לסיכום

כבר ברור לכולנו כי מחשוב הענן איננו טרנד טכנולוגי חולף, אלא שהוא כאן כדי להישאר וכדי להציע לארגונים כלים שייעלו את תפעולם ויוזילו את העלויות הכרוכות ברכישות של שרתים, תוכנות וכלים נוספים, אשר חיוניים לפעולת הארגון. כמו הצרכים הארגוניים, גם מגוון שירותי הענן המוצעים לארגון גדל מיום ליום. לכן, כדאי לאנשי ה-IT, ל-CIO ולאנשי המפתח בארגונים להשקיע מחשבה, לצפות קדימה ולבחור בחוכמה בשירותים ובפלטפורמות גמישות, אשר יאפשרו לארגון לצמוח ולהתפתח, מבלי לסבול מ”כאבי הגדילה” הנלווים לכך.